التخطي إلى المحتوى الرئيسي

اساسيات اللغة الانكليزية


Unit 10
Making things
New words
كرسي
chair
صنع
making
طاولة
table
الأشياء
things
مقعد
desk
طائرة
aero plane
مسطرة
ruler
أجنحة
wings
يطير
fly
ورقة
Paper
علم
flag
صندوق
box
دقيق
flour
ساعة
clock
وردة
flower
طبق
plate
ثم
then
دائرة
circle
أولا
first
قطار
train
طائرة هليكوبتر
helicopter
شاحنة كبيرة
lorry
كيك
cake
أتوبيس
bus
كمثرى
pear
وجه
face

                                                  verbs
يلصق
stick
يصنع
make
يضع
put
يقطع
cut
يغطى
cover
يطوى
fold
يكتب
write
يرسم
trace
Down Ribbon: grammar
          
                    


1- المضارع البسيط                                                      the present simple
*هو التصريف الأول للفعل بدون إضافات مع (I   ,    we   ,  they  ,   you  )

* هو التصريف ألأول للفعل بإضافة ((s  أو( (esمع (الاسم المفردhe    ,  she    ,  it  ,   )
                يضاف ((es مع الكلمات التى تنتهي ب(sh ,  ch   , o  , x  , s)

I cut the paper.
He cuts the paper.

We go to school.
She goes to school
They play football.
He plays football.

2-الماضي البسيط                           the past simple

*هو التصريف الثاني للفعل بإضافة (d   or   ed ) في أخر الفعل إذا كان منتظم في التصريف    ex.     He folded the edges of the paper .
             I played football.
   الأفعال المنتظمة:-
الماضي  past                                     
المضارع   present                                
غلف  covered                                      رسم  traced                                       طوي  folded                                       حب   liked                                           
يغلف  cover                                        يرسم  trace                                        يطوي  fold                                          يحب   like                                         
* هو التصريف الثاني للفعل الغير منتظم في التصريف فيكون شاذ يحفظ كما هو.
    الأفعال الغير منتظمة:-

الماضي                                      past 
المضارع                                    present
صنع   made                                         قطع     cut                                        
لصق   stuck                                       
كتب   wrote                                       
وضع                                              put
ذهب went
يصنع   make                                         يقطع   cut                                         
يلصق  stick                                        
يكتب  write                                         
يضع                                               put
يذهب go                                              

عام                                           swam
 رأي                                           saw   ركب    rode                                               
بعوم                                            swim
 يري                                              see   يركب    ride                                               
Ex.     She made boxes.                           I wrote my home works .
           He cut the paper.                          We put our bags on the table.
           I went to club.



3- كلمات تستخدم لتسلسل الأحداث:-
                      . ثم         then        -   بعد ذلك   next                 -    أولا first   
 First ,I cut the paper .Next, I fold the wings .Then, I fly it.
  
First ,I get up from my bed .Next, I wash my face .Then, I go to school.       
Exercises:-
      1-Make five sentences by using the present simple tense.
      2- Make five sentences by using the past simple tense.
      3- Make two sentences by using first,...  next,...       then,...       .   

Unit 11
I always work hard





New words
أبيض
white
دائما
always                
برتقالي
orange
يعمل                   
Work
أحمر
red
بجد
hard   
رمادي
gray
أبدأ
never
مطر
rain
زرافة
giraffe
قطار
train
حمار
donkey
ماء
water
فيل
elephant
أرض
Land
سيد قشطه
hippo
حشائش
grass
سلحفاة
Turtle
ثلج
ice
عنزة
goat
طائرة
plane
أبو قردان
egret

Verbs

يجادل
argue
يمشي
walk
يعوم
swim
يقود
drive
يعيش
live
يأتي
Come
يستيقظ
get up
يطير
fly
يركب
ride
يأكل
eat
يساعد
help
يرقص
dance

Adjectives

طويل
tall
قصير
short
رفيع
thin
سمين
fat
بارد
cold
ساخن
hot
صغير
small
كبير
big

Adverbs
أبدا
never
دائما
Always 
متأخرا
late
مبكرا
early

Down Ribbon: Grammar
 



1- always  and never:-
   *(دائما (always   عكسها (أبدا  never  )

    *الاستخدام :- (موقعهم في الجملة )
  أ)-تستخدم (always  ,   never ) قبل الفعل الأساسي مثل :-
I always go to school .
I never go to club.
 ب)- تستخدم (always  ,   never ) بعد الفعل إذا كان هذا الفعل (verb to be):-
Giraffe is always tall.
You are never angry .
:-  present   (am   ,  is   ,  are )   (       (verb to be
                                past        (was   ,  were  )           
ex/

 1- ice
      Ice is always cold.                               Ice is never hot.

 2- donkey
     Donkey always walks.                           Donkey never flies.

 3- elephant
     Elephant is always fat.                           Elephant is never thin.
 4- hippo

     Hippo always swims.                             Hippo never dances.
 5- egret

        egret is always white.                           Egret is never black.
 6- giraffe

    Giraffe is always tall.                                     Giraffe is never short.
 7- fish

     fish always lives in water.                                  Fish never lives in land.



2-using (by):-
*      حرف جر( بمعني بواسطة) يستخدم قبل وسائل الموصلات.
I go to school by car.
They are going to school by bus.
He went to Paris by plane.

                           
                      She goes to school on foot.
Unit 12
The weather



New words
رائع
wonderful
الطقس
weather
شيق
interesting
مشمس
sunny
جميل
beautiful
كثير السحب(مغيم)
cloudy
شلالات
Waterfalls
ممطر
rainy
سواقي
waterwheels
عاصف
stormy
نخلة
Palm tree
شتوي
windy
القاهرة
Cairo
صافي
clear
لندن
London
سخن
hot
باريس
Paris
بارد
cold
اليابان
Japan
تسقط ثلجا
snowing
قارب
boat
بحيرة
lake
هناك
there
الشمس     
The sun
هنا
here
أجازه
holiday
تغرب
set
هرم
pyramid
يزور
visit
يشاهد
watch
Direction
الاتجاهات
غرب
west
شرق
east
جنوب
south
شمال
north
Down Ribbon: Grammar


1-كيفية السؤال عن حالة الجو:-

صيغة السؤال
Flowchart: Alternate Process: What is the weather like?




Flowchart: Alternate Process:      الصفةأو (فعل+ing )    +It is
صيغة الإجابة


Ex. 
      What is the weather like?
       It is sunny.             Or    it is raining.   or    it is wonderful.
Flowchart: Preparation: ? in+ place +الصفة (فعل+ it be  ( ing+will it be
صيغة السؤال عن التنبؤ بالجو


Will it be sunny in Cairo tomorrow?
     Yes, it will.             Or       No, it won t.
Will it be stormy in Paris tomorrow?      Yes, it will.
صيغة الجملة في التنبؤ بالجو
Flowchart: Preparation: Tomorrow it will be(adjective) +in+ place .       .اال




Tomorrow it will be sunny in Beni Seuf .
Tomorrow it will be cold in Cairo.
Tomorrow it will be snowing in London.


2-استخدام there       
   بمعني هناك (There)أما إذا جاء بعدها verb to beتختلف في المعني كما يلي:-
Down Arrow Callout: يوجد there   + verb to be



                                                      يوجد (للمفرد)  there is               
                                                        يوجد (للجمع)   there are          
                                                      وجد (للمفرد –ماضي-) there was 
                                                      وجد (للجمع _ماضي)   there were


Al Fayoum
                       Al fayoum is very interesting city. there are waterwheels ,lake and the pyramid. We can see the palm trees and watch the sun set.

Ex. complete the dialogue :-

      Ahmed :-where did you go yester day ?
      Daa      :-I did ... ... ...to Al fayoum.
      Ahmed :-oh , it is............city.
      Daa      :- yeah, it is very nice.
      Ahmed :- What is .................like there?
      Daa      :- ............................................ .
      Ahmed :-...........did you watch there?
      Daa      :- I did see waterfalls, .........,.........,.......... .
      Ahmed :- Will the weather be sunny in..............?
      Daa      :- Tomorrow it will be clear and sunny.
      Ahmed :- Nice, I will .......... it tomorrow.
Unit 13
At the shops
 



New words
كيس حلويات
bag of sweets
محلات
shops
بسكويت
biscuits
تى شرت     
t-shirt
لحمة
meat
قميص
shirt
فاكهة
fruit
أحذية
shoes
خبز
bread
جيبه
skirt
جزار
butcher
بلوزة
blouse
محل جزارة
butcher s
فستان
dress
خباز
baker
قبعة
hat
مخبز
baker s
شرابات
socks
بطيخة
watermelon
نظارة شمس
Sunglasses
كرة قدم
football
ملابس
clothes
مقرمشات
crisps
 بنطلون شورت
shorts
كرنبة
cabbage
بنطلون          
trousers
عصير
juice
حقيبة تسوق
Shopping bag
رف
shelf
سوق
market
يقيس (ملابس)
Try on
من فضلك
please
جنية
pound
تفضل ما طلبت
Here you are.
Down Ribbon: Grammar



1-طلب شيء وكيفية الرد :-
Flowchart: Alternate Process: ,please?فعل في المصدر  + can I   
                   الرد    Here you are .





Can I take your book, please ?
Here are you.(yes, you can)


2-كيفية السؤال عن ثمن شيء:-
Flowchart: Alternate Process: ,please?   أسم شيء مفرد + How much is
,please?  أسم شيء جمع + How much are






How much is the dress ,please ?
The dress is 75 pounds.

How much are the shoes ,please?
Oval Callout: The money
the shoes are 50 pounds.



جنية
Pound=(LE)
قرش
Piasters=(PT)
مائة قرش
A hundred piasters
خمس قروش(شلن)     
Five piasters
خمسه جنبه
Five pounds
عشرة قروش(بريزة
ten piasters
عشرة جنبه
ten pounds
خمسة و عشرون
Twenty-five piasters
عشرين جنبه
twenty pounds
ربع جنية
quarter pound
خمسين جنيه
Fifty pounds
خمسون قرش
Fifty piasters
مائة جنيه
a hundred pounds
نصف جنية
half pound
Twenty-five piasters= quarter pound
Fifty piasters= half pound
A hundred piasters=one Pound


3-كيفية السؤال عن المقاس :-
Flowchart: Alternate Process: ,please?   أسم شيء مفرد + what size  is
,please?  أسم شيء جمع + what size are





What size is the shirt ,please ?
This shirt is thirty-six.
What size are the shoes ,please ?
The shoes are forty-four.
   *لسؤال شخص عن مقاسه نستخدم نفس الصيغة:-
What size are you ?

Ex.
Ahmed :- oh, they are very nice shoes.
Saler   :- yes, It is.
Ahmed :-............................................ ?
 Saler  :-they are thirty-eight.

Ahmed :- Nice,                                     ?

  Saler :-                                      .
Ahmed :- ok. fifty pounds are good price.
Saler   :- here you are.
Ahmed :-............ you.
Oval Callout: The numbers





fifty-one
51
one
1
fifty-two
52
two
2
fifty-three
53
three
3
fifty-four
54
four
4
fifty-five
55
five
5
fifty-six
56
six
6
fifty-seven
57
seven
7
fifty-eight
58
eight
8
fifty-nine
59
nine
9
sixty
60
ten
10
Sixty-one
61
eleven
11
Sixty-two
62
twelve
12
Sixty-three
63
thirteen
13
Sixty-four
64
fourteen
14
Sixty-five
65
fifteen
15
Sixty-six
66
sixteen
16
Sixty-seven
67
seventeen
17
Sixty-eight
68
eighteen
18
Sixty-nine
69
nineteen
19
seventy
70
twenty
20
Seventy-one
71
twenty-one
21
Seventy-two
72
twenty-two
22
Seventy-three
73
twenty-three
23
Seventy-four
74
twenty-four
24
Seventy-five
75
twenty-five
25
Seventy-six
76
twenty-six
26
Seventy-seven
77
twenty-seven
27
Seventy-eight
78
twenty-eight
28
Seventy-nine
79
twenty-nine
29
eighty
80
thirty
30
eighty-one
81
thirty-one 
31
eighty-two
82
thirty-two
32
eighty-three
83
thirty-three
33
eighty-four
84
thirty-four
34
eighty-five
85
thirty-five
35
eighty-six
86
thirty-six
36
eighty-seven
87
thirty-seven
37
eighty-eight
88
thirty-eight
38
eighty-nine
89
thirty-nine
39
ninety
90
forty
40
ninety-one
91
Forty-one
41
ninety-two
92
Forty-two
42
ninety-three
93
Forty-three
43
ninety-four
94
forty-four
44
ninety-five
95
Forty-five
45
ninety-six
96
Forty-six
46
ninety-seven
97
forty-seven
47
ninety-eight
98
forty-eight
48
ninety-nine
99
forty-nine
49
a hundred
100
fifty
50
Nature and the seasons
Unit 14



New words
ممطر
raining
طبيعة
nature
جيد جدا
Very good
فصول السنة
Seasons
أنظر آلي
Look at
الربيع
spring
أستمع
listen
الصيف
summer
زهور
flowers
الخريف
autumn
أوراق
leaves
الشتاء
winter
طيور
birds
الطقس
Weather
يغني
sing
حار
hot
إصبع يد
finger
دافئ
Warm
عيد ميلاد
birthday
مشمس
Sunny
بداية الدراسة
School start
بارد
cool
مفضل
favorite
شديد البرودة
Cold
Months of the year
شهور السنة

يوليو
July
يناير
January
أغسطس
August
فبراير
February
سبتمبر
September
مارس
March
أكتوبر
October
إبريل
April
نوفمبر
November
مايو
May
ديسمبر
December
يونيو
June
Days of the week
أيام الأسبوع


Wednesday

Saturday

Thursday

Sunday

Friday

Monday



Tuesday
*spring months     :-( March  , April  , May )
*summer months   :-( June  , July  , August )
autumn months   :-( September  , October  , November) *
*winter months      :-( December  , January  , February).
Times
مساء
evening
صبح
morning
ليل
night
ظهر
noon
Down Ribbon: Grammar


*كيفية عمل سؤال بمعني هل :-
هو السؤال باستخدام الأفعال المساعدة وهي
 verb to be ,verb to have , verb to do, modal verbs
Down Arrow Callout: Verb to do
سبق شرحهم في كيفية عمل سؤال صفحة(12)سوف نعيد شرح أحدهم :



Flowchart: Alternate Process:  ?باقي السؤال + فعل في المصدر  + (فاعلI ,we, you, they ) + Do


مفرد   


Do you like apple ?   yes, I do.       or    No, I don’t.
Do they go to cinema ?  yes ,they do .
Flowchart: Alternate Process:  ?باقي السؤال + فعل في المصدر  + (فاعلhe ,she , it )Does+ +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++o


جمع       

Does she play the tines?  No, she doesn’t.
Does pupil go to the class?  Yes, he does.
Flowchart: Alternate Process:  ?باقي السؤال + فعل في المصدر  + (فاعل أسم أو أي ضمير فاعل)Did+ +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++o




Did he study his lessons?  No, he didn’t.
Did they read the poster?  Yes, they did.

 

*كيفية السؤال عن شيء المفضل لدى شخص ما:-
Rectangular Callout: What is your favourte............(thing)...?





What is your favourte season?  It is summer season.
What is your favourte month?   It is June.
What is your favourte day?      It is Thursday.
What is your favourte matter?  It is English.
What is your favourte colour?  It is red.

Unit 15
Travel around Egypt
New words
قياس
measuring
رحلة-جولة-يسافر
travel
مسافات
distances
حول
around
جيد
good
مصر
Egypt
أحسنت
Well done
حوالي-بشاء
about
الان
now
من
from
متي
When........?
قارب
boat
عندما
When.........  .
النيل
The Nile
تماثيل
statues
معبد
temple
يشبة
Look like
يزور
visit
أبو الهول
The sphinx
متر(100سنتيمتر)
metre=m
الصوت
sound
كيلو (1000متر)
kilometre=Km
الضوء
light
ساعة
hour
الكثير من
Lots of
يستمتع
enjoy
وادى الملوك
The valley of the king
الوالدبن
parents
عرض الصوت و الضوء
Sound and light show
طريق الكباش
Kebash road
Down Ribbon: Grammar



*كيفية السؤال عن المسافة بين مكان ومكان أخر:-
Cloud Callout: How far is it from...(place)to.....(otherplace)?      




How far is it from Beni Suef to cairo?
How far is it from school to yourhouse?

 
*الماضي البسيط(سبق شرحة في الوحدةالعاشره برجي الرجوع الية)




*كيفية عمل سؤال بمعني هل في الماضي البسيط ((didسبق شرحة الوحدة14 

Notes:-
Meter        ;- (100 centy)
Half meter :-(50 centy )
Kilometer   :-(1000 meter)
 

                                          
What do we need?
Unit 16                                         


New words
دولاب
cupboard
يحتاج
need
يأتي
come
يشترى(أشتره)
buy(bought)
أسرع(تعال بسرعة)
Come on
يتسوق
shop
يصرخ
shout
التسوق
shopping
ظهور
flowers
حقيبة المشتريات
bag of shopping
حلوى
sweets
دعنا نتسوق
let s go shopping
ماذا أيصا؟
What else?
قائمة المشتريات
Shopping list
طبق
plate
صحي
healthy
برطمان
jar
طعام صحي
healthy food
زجاجة
bottle
بعض
some
بقالة grosers
دجاج
chicken
شاى
tea
لحمة
meat
سكر
sugar
سمك
fish
قهوة
coffe
بسكويت
biscuite
زبدة
butter
عسل
honey
دقيق
flour
صابون
soap
بيض
eggs
جبنة
cheese
عصير
juice
معجون أسنان
toothpaste
لبن
milk


زيتون
olives
خضروات vegetables 
بصل
onion
طماطم
tomatoes
كرنب
cabbages
بذنجال
aubergines
خيار
cucumbers
فلفل أخضر
Green peppers
فاكهة fruit
جوافة
guava
عنب
grapes
مانجو
mango
تفاح
apples
برتقال
orange
موز
bananes
خوخ
peaches
بطيخ
watermelons
مشمش
apricots
بلح
dates
تين
figs
فرولة
strawberries
Down Ribbon: grammar

*كيفية السؤال عن الاحتياج لفعل شيء ما :-
Flowchart: Alternate Process:   ?فعل في المصدر + what do you need to




What do you need to successes in the test? I need to study hard.
What do you need to buy?   I need two kilos of onion.

 

*كيفية السؤال عن الثمن أو الكمية:-
Flowchart: Alternate Process: ? أسم الشيء+ How much +(is     , are   ) +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++





How much is a watermelon?     It is three pounds.
How much is a kilo of sugar?     It is four pounds.
How much are the mango?     They are ten pounds a kilo.
How much are five kilo of guavas?   They are twenty pounds.



*كيفية السؤال عن  العدد المطلوب:-
Flowchart: Alternate Process: ? فعل أساسي+ فاعل + فعل مساعد +اسم جمع يعد +How many




How many kilos of guavas can you buy in shopping?   Two kilos.
How many books did you put in cupboard?                  Five books.


*كيفية تحديد الكميات:-

نصف كيلو  سكر
a half kilo of butter
كيلو سكر
a kilo of sugar(flour..........)
كيس حلوى
a bag of sweets(flour)
باكو شاى
a packet of tea
بوكية ورد
a bunch of flowers
أنبوبة معجون أسنان
a tube of toothpaste
زجاجة ماء
a bottle of water
برطمان مربي (عسل)
a jar of jam(honey)
قطعة صابون(شكولاتة)
a bar soap(chocolate)
كرتونة بيض
a carton of eggs
صفيحة زيتون
a tin of olives
Unit 17
Food for health



New words
جيد
good
غذاء
food
سيء
bad
صحة
health
سلة
basket
صحي
healthly
يخمن
guess
لـــ   , من أجل
for
طعم لذيذ
good tasty
سهل
easy
ذرة
corn
ذلك سهل
That is easy.
كوز ذرة 
an ear of corn
ذلك صحيح
That is right.
بقرة
cow
دور
turn
عنزة
goat
أنة دورى
It is my turn.
فأر
mouse
أنة مفيد لي
It is good for me.
فيل
elephant
انا أحبة كثير
I like it very much.
كلب
dog
انا أمتلاك الكثير من..
I have got lots of...

خضروات vegetables 
بصل
onion
طماطم
tomatoes
كرنب
cabbages
بذنجال
aubergines
خيار
cucumbers
فلفل أخضر
green peppers


جزر
carrotes









فاكهة fruit
جوافة
guava
عنب
grapes
مانجو
mango
تفاح
apples
برتقال
orange
موز
bananes
خوخ
peaches
بطيخ
watermelons
مشمش
apricots
بلح
dates
تين
figs
فرولة
strawberries


كمثرة
pear


with my best wishes                    M/ Ahmed Salah  Abd El - fatah
Down Ribbon: grammar
 


*كيفية المقارنة باستخدام الصفات:-
                       1 - كيفية المقارنة بين أثنبن في صفة معينة
Flowchart: Alternate Process:  noun + (is , are)+ adjective + er  +than + other noun





taller than
tall
Shoter than
short
Smaller than
small
bigger than
big
hotter than
hot
Colder than
cold
Fatter than
fat
thiner than
thin

A watermelon is bigger than an orange.
A peach is smaller than a watermelon.
Hussen taller than ahmed.
The tea is hotter than water.
Elephants are fatter than goats.
ملحوظة:-المقارنة بين واحد و مجموعة لها صيغة مختلفة عن هذة (تدرس فيما بعد).

ملحوظة:-يوجد صفات شاذة لا ينطبق عليها الصيغة السابقةمثل(للمتفوقين فقط):-

better than
good
.......... than
bad
more beautiful than
beautiful
more wonderful than
wonderful
*كيفية السؤال و الإجابة عن لون شيء ما:-
Text Box: What is the colour of+ (thing)?
It is + (colour).
 




What is the colour of banana?             It is yellow.
What is the colour of strawberry ?       It is red
What is the colour of you T-shirt?        It is black.
What is the colour of watermelon?       It is green.

Unit 17
A trip to the museum


New words
كوب بيد
mug
رحلة
trip
محفظة
purse
متحف
museum
قلم رصاص
pencil
ورق البردي
papyrus
كاميرا
camera
محا هدايا
Gift shop
بالطو
coat
هدية تذكرية
souvenir
كتاب
book
بطاقة بريدية
postcard
كراسة
notebook
أثاث
furniture
حقيبة مدرسة
School bag
ذهب
gold
مدرسة
school
عقود
necklace
فصل
class
تمثال
staute
قناع
mask
أبو الهول
The sphinx
نتيجة
calendar
حلقة مفاتيح
Key ring
يشبة
Look like
يترك . يغادر
leave
مكتبة
bookshop

jewellery
دراجة
bicycle


قناع توت عنخ امون
The mask of tutankhamun
المتحف الصرى
The Egyptian museum
Down Ribbon: grammar


*كيفية أستخدام السؤال بمعنى هل في بعض التعبيرات:-
   1-للسؤال عن الاذن
Rounded Rectangle:  ?المفعول + مصدر الفعل +  Can +   (I)





Can I take your book?                          No, you can t.
Can I bring my pencil from the bag?      Yes, you can
*تستخدم can)) في الطلب((Can you read this poster,please?
 2-للسؤال عن الاحتياج لشيء ما
Rounded Rectangle: Do+(I ,we ,they , you)+ need +(thing) ?
Does +( he  ,she  ,it ) + need+ (thing) ?






Do I need my notebook in the class?                                 Yes, you do.
Do we need lots of food in the trip?                                   No ,we don’t.
Does he need his school bag?                                            No, He isn’t.
Does Daa need her pencil?                                               Yes, Daa does.

 
*للتعبير عن احتياج شيء ما:-
Oval Callout:  need a................and a...............+ الفاعل




You need a book and a pencil.
I need a banana and an apple.
We need guavas and dates.


*السؤال عن الوقت:-
Rounded Rectangle:  ? فعل أساسي+ فاعل+ فعل مساعد +what time  مساعد+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++




What time does bookshop close?     At 8 o clock.
What time will you go to the lesson?   At 2 o clock.
Rounded Rectangle: كم الساعة what time is it?  مساعد+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++





*المضارع المستمر:-                    the present continuous

 
التكوين

               (I)                       am
             (he, she ,it)        is            +   verb +   ing 
             (we, they, you) are

He is playing football now.
I m reading the book.
Today, they are going to the club.
We are writing the home works.




With my best wishes          M/Ahmed Salah Abd El-fatah
                                              T/0182066517 



Revision
1-the words
make
يصنع
Weather
طقس
made
صنع
Sunny
مشمس
Things
أشياء
rainy
ممطر
cut
يقطع
Windy
شتوي
Plate
طبق
Stormy
عاصف
Clock
ساعة
Cloudy
مغيم
train
قطار
Snowing
يتساقط الجليد
cake
كيك
Wonderful
رائع
trace
يرسم
Waterfalls
شلالات
write
يكتب
Waterwheels
سواقي
Flour
دقيق
boat
قارب
Flower
وردة
Palm tree
نخلة
table
تربيزة-منضدة
Cairo
القاهرة
Chair
كرسي
Pyramid
هرم
Aero plane
طيارة
watch
يشاهد
always
دائما
visit
بزور
never
أبدا
There is (are)
يوجد
goat
عنزة
Lake
بحيرة
Egret
أبو قردان
Shops
محلات
                    giraffe
زرافة
t-shirt
تى شرت
donkey
حمار
shoes
أحذية
elephant
فيل
skirt
جيبة
hippo
سيد فشطة
Blouse
بلوزة
turtle
سلحفاة
dress
فستان
Work hard
يعمل بجد
socks
شراب
come
يأتي
Sunglass
نظارة شمس
walk
يمشى
Market
سوق
fly
بطير
Meat
لحمة
live
يعيش
Chicken
فراح
Ride a bike
يركب دراجة
fish
سمك
eat
يأكل
fruit
فاكهة
Short
قصير
butcher
جزار
tall
طويل
baker
خباز
big
كبير
juice
عصير
Small
صغير
cabbage
كرنب
hot
ساخن أو حار
watermelon
بطيخ
Cold
بارد
pound
جنية
Thin
رفيع
Shopping bag
حقيبة مشتريات
fat
تحين-سمين
piasters
قروش
nature
الطبيعة
milk
لبن
seasons
الفصول
eggs
بيض
spring
الربيع
butter
زبده
summer
الصيف
apples
تفاح
autumn
الخريف
peaches
خوخ
winter
الشتاء
guava
جوافة
Finger
صيبا ع
tomatoes
طماطم
favorite
المفضل
Green peppers
فلفل اخضر
birthday
عيد الميلاد
cucumbers
خيار
march
مارس
Packet of
باكو من
April
أبريل
for
ل – لأجل
august
أغسطس
easy
سهل
September
سبتمبر
cow
بقرة
November
نوفمبر
corn
ذرة
Travel
يسافر
mouse
فار
Egypt
مصر
dog
كلب
The Nile
النيل
I like it very much
أحبة كثيرا
Temple
معبد
good tasty
طعم جيد
meter
متر
Pear
كمثرة
Kilo meter
كيلو متر
guess
يخمن
parents
الاباء
grapes
عنب
hour
ساعة زمنية
bananas
موز
Half hour
نصف ساعة
trip
رحلة
statues
تماثيل
museum
متحف
The sphinx
أبو الهول
gold
ذهب
sound
صوت
book
كتاب
light
ضوء
Bookshop
مكتبة
need
يحتاج
mask
قناع
buy
يشتري
The Egyptian museum
المتحف المصري
bought
اشترى
Key ring
حلقة مفاتيح
Shopping
التسوق
leave
يترك
Shopping list
قائمة مشتريات
necklace
عقد
health
الصحة
Calendar
نتيجة
Health food
الطعام الصحي
coat
معطف
sweets
حلويات
The sphinx
ابو الهول
Jar of
برطمان من
camera
كاميرا
Bottle of
زجاجة من
nice
جميل
honey
العسل
enjoy
يستمتع
soap
صابون
Lot of
كثر من
toothpaste
معجون أسنان
when
عندما
cheese
جبنه


sugar
سكر
tea
شاي


تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

oppressed theater field performance

Pana Centre and CBRI program intend to mobilize communities in their Areas of Responsibility (AoR) within the Kirkuk governorate through the Grassroots Theater Initiative (GTI). The GTI approach that was started by the Ashtar Theatre Group in Palestine has been customized to respond to the Iraqi context, helping citizens and participants in the AoR understand and address the underlying drivers of conflict and violence in their communities through the approach of TO and Forum theater. The activity aimed to conduct five Forum Theater plays performed by the 16trained theater artists who received one month CBRI sponsored training on the Theater of the Oppressed (TO) methodology and technique.  This is a term created by Augusto Boal to describe those engaged in Forum theatre. It refers to the dual role of those involved in the process as both spectator and actor, as they both observe and create dramatic meaning and action in any performance. Forum theatre is a form of TO spea

Debate for peace building and reconciliation

Under Saddam Hussein's regime, all Iraqi children attended government-run schools that taught a standardized, state-approved curriculum. Now, private schools that provide specialized programs and less-crowded classrooms are beginning to open in Baghdad and elsewhere in Iraq. In the pre-Saddam Hussein era, private schools were common in the country. But after 1979 (when Saddam became president), these schools were banned, a law passed in 2004 allowed private schools to open again. Private schools basically manage its own tuition charges by charging families for registration in the school. Now days every Parent wants their children to study in Private schools as they are providing best study material and scope to learn and get more care… Government schools charm getting fade due to non- efficiency of study material and even teachers are not showing their interest... Children of Governmental school always complaining about teaching not giving proper attention. In terms of c

Debate for peace building and reconciliation

Pana Center supported by CBIR program launched the 6 th TV debate on 28 th Feb 2012 1:00 pm at TERT TV channel studio. In this episode nine individuals were hosted totally two individuals were main guests while the rest of them were hosted citizen in which included journalists, beggars and personnel from different governmental positions.  The TV debate started with a previously prepared reportage about beggary phenomenon in Kirkuk . Beggary phenomenon is increased recently coincided with dramatic growth of beggars in the public areas which are mostly visited by people such as big market streets. Large number of beggars are children under age of ten mostly escorted with female beggars who are using this to motivate people’s compassions in order to obtain money from pedestrians on another hand some of beggars are not begging to earn daily bread but they are seeking chances to steal pockets.  The debaters Muhammad Aljiboori and Ahmad Muthir basically discussed mentioned iss